Medell, Sirje, juhendajaVoltein, VestaTartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. MuusikaosakondTartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. MuusikapedagoogikaEesti Muusika- ja Teatriakadeemia. Koolimuusika instituut2014-10-012014-10-012014http://hdl.handle.net/10062/43695Et huvitatud õpilane saaks tegeleda põhjalikumalt rütmimuusika alla kuuluva pop-jazzlauluga ning vokaalimprovisatsiooniga, on vaja haritud õpetajat. Magistritöö eesmärgiks on koostada õppematerjal vokaalimprovisatsiooni õpetamisest algajatele Eesti huvikoolide laulu eriala õppes, saada sellele tagasiside sõltumatutelt ekspertidelt ja huvikooli laulu eriala 1. klassi õpilastelt pärast õppematerjaliga tutvumist. Antud töö uurimisküsimused on järgmised: 1) Millised oskused saavutasid laulu eriala õpilased õppematerjali „Vokaalimprovisatsioon algajale“ kasutamisel ajavahemikus veebruar-märts 2014. aastal? 2) Kuivõrd efektiivseks osutus õppematerjal vokaalimprovisatsiooni õpetamisel? Uurimismeetodiks oli tegevusuuring. Uurimuslikus osas selgus, et koostatud õppematerjal on abiks vokaalimprovisatsiooni õppimisel. Õpilased omandasid uusi teadmisi improvisatsioonist ning jazzmuusikast ja õppisid oma muusikalisi mõtteid vokaalselt väljendama. Antud ajaperioodil läbitud metoodiline osa koos õpetajapoolsete selgitustega (ühegi õpilasega tervet õppematerjali läbida ei jõutud) oli õpilastele arusaadav. Ettepanek õpilaselt oli suurendada õppematerjali juurde kuuluvate noodipildiga harjutuste arvu.etAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalopenAccessmagistritöödlaulmineimprovisatsioonmängimineaktiivõpemuusikaõpetusõpetaminehuvikoolidVokaalimprovisatsiooni õpetamisest algajatele Eesti huvikoolide laulu eriala õppesThesis