Türk, Ülle, juhendajaDaniel, AnnaTartu Ülikool. Inglise filoloogia osakondTartu Ülikool. Filosoofiateaduskond2015-06-122015-06-122015-06-12http://hdl.handle.net/10062/47055Käesoleva töö eesmärk on kirjeldada omadus- ja määrsõnade kasutust eesti-inglise õppijakeeles, võrreldes seda inglise keelt emakeelena kõnelevate gümnaasiumiõpilaste keelekasutusega. Võrdlusaluseks on järgmised parameetrid: leksikaalne variatiivsus ja keerukus, akadeemiliste omadus- ja määrsõnade osakaal ning kasutatud omadus- ja määrsõnade tüübid. Töö teoreetilises osas antakse ülevaade uurimustest edasijõudnud õppijate vahekeele teemal, sõnasageduste sobivusest ja kitsaskohtadest õppijakeele kirjeldamisel ning olulistest aspektidest korpuste võrdlemisel. Töö empiirilises osas rakendati korpuste võrdlemise metodoloogiat, kasutades andmete saamiseks allalaaditavat programmi AntConc ning andmete kirjeldamiseks veebipõhiseid programme veebisaidil Lextutor, mis võimaldasid näha teksti leksikaalset profiili lähtudes sõnasagedustest inglise keeles Briti Rahvuskorpuse (British National Corpus) põhjal. Andmete analüüsi tulemusena selgus, et eesti õppijate omadus- ja määrsõnade kasutus on inglise keelt emakeelena kõnelejate keelekasutusega võrreldes väiksema variatiivsuse ja keerukusega. Ühtlasi kasutavad õppijad vähemal määral akadeemilisi sõnu ning kalduvad sagedamini kordama ühtesid ja samu sõnu. Õppijaid võiks aidata suurema tähelepanu pööramine määrsõnade derivatsioonile ning omadussõnade liitmisele.enAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalopenAccessüliõpilastöödmagistritöödvahekeelõppijakorpusedkorpuste võrdlussõnasagedusedomadussõnadmäärsõnadmagistritöödThe Use of Adjectives and Adverbs in Estonian and British Student Writing: A Corpus ComparisonThesis