Aru, Jaan, juhendajaNaelapää, ReenaTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2025-09-102025-09-102025https://hdl.handle.net/10062/115777Uurimistöö eesmärk oli uurida lapse huvitegevusega tegelemise motivatsiooni seost kahe näitajaga, milleks olid lapsevanema poolne huvi lapse huvitegevuse suhtes ja lapse nutiseadme kasutamise määr. Veebiuuringu raames koguti vastavaks eesmärgiks koostatud küsimustike abil andmeid huvitegevusega tegelevalt õpilaselt, huvitegevuse juhendajalt ja huvitegevusega tegeleva õpilase lapsevanemalt. Uuringu käigus viidi kvalitatiivsete andmete kogumiseks läbi kirjalikud intervjuud lapsevanematega. Andmeanalüüsi kaasatud kolmekümne viie vastusekomplekti põhjal ei leitud õpilase motivatsioonil olevat statistiliselt olulist seost nutiseadme kasutamise ega lapsevanema huviga. Nutiseadme vahetu kasutamise osas statistilist olulist gruppidevahelist erinevust andmeanalüüsi tulemused ei kinnitanud. Tulemused viitavad uurimisteema edasise käsitlemise olulisusele ja täpsemaid üldistatavaid järeldusi võimaldavate mõõtevahendite loomise vajalikkusele.etAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Estoniahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ee/lapse motivatsioonhuvitegevuslapsevanema toetusnutiseadmete kasutaminechild’s motivationextracurricular activityparental supportuse of smartphonesüliõpilastöödLapse motivatsioon huvitegevusega tegeleda seoses nutiseadme kasutamise ja lapsevanema poolse huvigaChildren’s Motivation to Engage in Extracurricular Activities in the Context of Digital Device Usage and Parental InvolvementThesis