Oras, KajaSiilak, KristelUnt, Marge2014-05-202014-05-202010http://hdl.handle.net/10062/40758Käesoleva uuringu eesmärk on välja tuua kõrghariduse väärtus tööturul vilistlaste silmade läbi. On ootuspärane, et omandatud haridustase on tugevalt seotud tööturul saavutatava sotsiaalmajandusliku staatusega. Vähemalt indiviidi tasandil on haridusse investeerimine hea valik, suurendades valikuvõimalusi javähendades tööturult väljatõrjumise riski. Aga miks see nii on? Miks kõrgkoolis käimine ja lõpetamine annab paremad võimalused tööturul toimetulekuks? Kas kõrghariduse tormilise laienemise tingimustes on seosed hariduse ja tööturu vahel erialati erinevad? Uuringu eesmärgiks ei ole kaardistada noorte tööturule siirdumise kiirust ega töö kvaliteeti, vaid KUIDAS toimub Eesti kõrgkoolide vilistlaste kogemuse põhjal koolist tööle siirdumine. Keskendume hariduse väärtusele enne tööturule sisenemist ja töötee alguses. Andmete kogumise meetodiks valisime rühmaintervjuu, mis võimaldab osalejatel väljendada põhjalikult oma suhtumisi ja arvamusi.etinfo:eu-repo/semantics/openAccessküsitlusuuringudharidustööturule siseneminekõrgkoolidtöötamisvõimalusedtööhõivevilistlasedtööturgkõrgharidusKõrgkoolilõpetaja tööturul: majanduse ja tehnikaerialade vilistlaste hinnangud oma tööturuvõimalusteleinfo:eu-repo/semantics/workingPaper