Pourmoradnasseri, Mozhgan, juhendajaLoog, Karl GustavTartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkondTartu Ülikool. Arvutiteaduse instituut2024-10-102024-10-102023https://hdl.handle.net/10062/105319COVID-19 pandeemial oli oluline mõju meie igapäeva elule, märgatavalt oli ka mõjutatud transpordisektor. Tartus võrdlemisi uus rattaringlus süsteem Tartu Smart Bike pakkus alternatiivseid transpordi võimalusi pandeemia ja liikumispiirangute vältel. Siiski on vähe uuritud, kuidas pandeemia mõjutas nende rataste kasutamist. Antud uuringu eesmärk on täita see lünk, analüüsides Tartu Smart Bike süsteemi avalikke andmeid perioodil 2020 kuni 2022, et teha kindlaks kas ja kuidas on rattaringlus muutunud. Uurimustöö tulemused näitavad teostatud sõitude omaduste muutuseid liikumispiirangute vältel. Rattasõidud on muutunud pikemaks nii vahemaa kui ka aja arvelt, kuid keskmine sõidukiirus on vähenenud, mis võib viidata, et rattaid kasutati rohkem vaba aja veetmiseks ja treeninguteks. Uuring tõstatab esile ka võimaluse kasutada Tartu Smart Bike andmeid jätkusuutlikuma ja tõhusama infrastruktuuri ja transpordisüsteemi arendamiseks.enAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 EstoniaTartu Smart BikeCOVID-19pandeemiarattaringlussüsteemidandmete analüüsaktiivne liikuminebakalaureusetöödinformaatikainfotehnoloogiainformaticsinfotechnologyExploring the Impact of COVID-19 on Tartu Smart Bike UsageThesis