Parmo, Tiia, juhendajaPaide, AveliTartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. MuusikaosakondTartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. MuusikapedagoogikaEesti Muusika- ja Teatriakadeemia. Koolimuusika instituut2014-10-012014-10-012014http://hdl.handle.net/10062/43693Käesoleva magistritöö eesmärgiks on avada koolikultuuri mõiste (komponendid), seda mõjutavad tegurid ja seos kooli muutumisprotsessiga ning välja selgitada koolikultuuri avaldumisvormid muusikakoolis Tartu I Muusikakooli näitel. Antud töös kasutatakse meetodina juhtumiuuringut, mille konkreetseks juhtumiks oli Tartu I Muusikakool. Töö esimeses peatükis avatakse koolikultuuri mõiste läbi selle komponentide, kirjeldatakse koolikultuuri mõjutavaid tegureid ja seost organisatsiooni muutmisprotsessiga. Teises peatükis kirjeldatakse muusikakooli kui huvikooli karakteristikuid ja positsiooni haridussüsteemis; antakse ülevaade muusikahariduse suundumustest ja tutvustatakse Tartu I muusikakooli. Kolmandas peatükis kirjeldatakse uurimistöö metoodikat ning käiku. Andmekogumismeetoditeks on ankeetküsitlused õpilastele ja õpetajatele ning intervjuu kooli direktoriga. Neljandas peatükis esitatakse analüüs, uurimistulemused ja järeldused. Uuringu tulemustest selgus, et koolis tähtsaks peetavad väärtused õpilaste ja õpetajate ühisel hinnangul on õppeedukus, ausus ja õpilaste turvalisus. Õpetajad kui õpilased tõid iseloomuliku joonena kooli kohta välja selle, et koolis valitseb sõbralik õhkkond, Koolipere liikmed ei tea küll kooliga seotud lugusid, aga väärtustavad ühiselt traditsioonilisi sündmusi koolis. Nii õpilased kui õpetajad on arvamusel, et nende koolil on „oma nägu“, mis teda teistest koolides eristab.etAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalopenAccessmagistritöödmuusikakoolidTartu I Muusikakoolkoolikultuurõpilasedõpetajadtraditsioonidväärtused (filos.)Koolikultuuri avaldumisvormid muusikakoolis Tartu I muusikakooli õpilaste ja õpetajate hinnangulThesis