Tamm, Anni, juhendajaKams, SiimTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2021-11-012021-11-012020http://hdl.handle.net/10062/75500Käesoleva uurimistöö eesmärk oli välja selgitada, kuidas on Eesti koolinoorte suhted koolis seotud nende väärtustega. Uurimuses osales 549 10. klassi õpilast (keskmine vanus = 16,2). Väärtuste hindamiseks kasutati Schwartz’i 21-st väitest koosnevat portreeküsimustikku (Schwartz et al., 2001). Suhete hindamiseks kasutati nelja üksikväidet. Tulemustest selgus, et suhted kaasõpilastega seostusid rohkem enesele suunatud väärtustega (heasoovlikkus, hedonism ja stimulatsioon) ning suhted õpetajatega teistele suunatud väärtustega (heasoovlikkus, kõikehaaravus ja konformsus). Kõige olulisemaks peeti heasoovlikkuse, hedonismi ja kõikehaaravuse väärtusi, kõige vähem oluliseks peeti võimu väärtust.estopenAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalSchwartz’i väärtuste mudelSchwartz’i 21-väite küsimustiksuhted koolisväärtuste kujunemineSchwartz value modelSchwartz’s 21-item Portrait Values Questionnairestudents’ relationshipsforming of valuesüliõpilastöödSeosed Eesti kümnendate klasside õpilaste suhete ja väärtuste vahelCorrelation study between the values and relationships of Estonian 10th grade studentsThesis