Liiber, Ülle, juhendajaUniver, Marie JohannaTartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkondTartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskus2024-05-242024-05-242023https://hdl.handle.net/10062/98812Geoinformaatika on tänapäeva geograafia haru, kus tegeletakse ruumiandmete analüüsi ja geoinfosüsteemidega (GIS). GISi laienemisega igapäevaellu on oluline osata ruumiliselt mõelda ning ruumiandmeid korrektselt tõlgendada. Eesti Vabariigis nõuab gümnaasiumi riiklik õppekava geoninformaatika tutvustamist ja praktiliste ülesannete lahendamist, mistõttu uuriti Eesti geograafiaõpetajatelt nende kogemuste ja praktikate kohta geoinformaatika õpetamisel. Õpilaste oskustest ülevaate saamiseks tehti ühe gümnaasiumi 10. klassi õpilastele (N=126) praktiline arvutitund Maa-ameti geoportaali kaardirakenduses ning analüüsiti nende oskusi seal ülesandeid lahendada. Selgus, et õpilaste oskus Maa-ameti geoportaalis ülesandeid lahendada sõltus nende eelnevast praktilisest kogemusest Maa-ameti kaartide kasutamisega, kuid mitte GISi alasest teoreetilisest ettevalmistusest ega soost.etMaa-ametgeoinformaatikaGISgümnaasiumCERCS: S272, ÕpetajakoolitusEstonian Land BoardgeoinformaticsgymnasiumCERCS: S272, Teacher educationmagistritöödMaa-ameti geoportaalil põhineva praktilise arvutitunni edukus 10. klassi õpilaste näitelThesis