Uusberg, Andero, juhendajaKolnes, Martin, juhendajaSults, HannaTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2021-11-032021-11-032020http://hdl.handle.net/10062/75552Käesoleva töö eesmärk oli uurida hetkelise tähelepanu haardeulatuse ehk laiuse muutmise mõju toodete kategoriseerimisele otsuse valikukogumi koostamisel. Selleks paluti 49. katseisikul läbida katse, mis koosnes tähelepanu laiuse manipulatsioonist ja virtuaalselt poeletilt toodete valimisest. Tähelepanu laiust manipuleeriti Navoni ülesande eeskujul väikestest tähtedest koosneva suure tähe abil – tähelepanu haardeulatuse globaalsemaks indutseerimisel oli katseisikul vaja ära tunda suur täht ja lokaalsemaks indutseerimise korral väikesed tähed. Tähelepanu laiuse muutumist hinnati globaalsete ja lokaalsete stiimulite ära tundmise reaktsiooniaegade järgi, valikukogumi koosseisu hinnati poeleti toodete vaatamisaja osakaalu, sageduse ja esmavaatamiste järgi ning otsustamist hinnati poeletil tehtavate valikute põhjal. Tulemustest selgus, et pärast globaalset induktsiooni valiti rohkem prototüüpsemaid tooteid ja pärast lokaalset induktsiooni valiti rohkem vähem prototüüpseid tooteid. Tähelepanu haardeulatuse mõju valikukogumi koosseisule kinnitust ei leidnud.estopenAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationaltähelepanu laiusvalikukogumbreadth of attentionconsideration setüliõpilastöödkategoriseerimineotsustaminecategorizationdecision makingTähelepanu haardeulatuse mõju valikukogumi koosseisule otsustamiselThe impact of the breadth of attention on forming the consideration set while making a decisionThesis