Kask, Kristjan, juhendajaLiin, Triin, juhendajaLain, KüllikeTartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2014-09-172014-09-172014http://hdl.handle.net/10062/43478Magistritöö eesmärgiks oli uurida 4-, 6- ja 8-aastaste laste meenutamise strateegiaid erinevate nende elus toimunud ja ettekujuteldavate situatsioonide lõikes. Töös vaadeldi laste metamälu erinevaid aspekte, mis on olulised kohtumenetlustes nagu ajamäärused, isikud ja tegevused, kusjuures rohkem keskenduti ajalise metamälu uurimisele. 52 last intervjueeriti küsimustiku alusel, mis oli koostatud lähtuvalt võimalikest ettetulevatest erinevatest olukordadest. Tulemustest selgus, et kõikides vanusegruppides kasutasid lapsed enim üldise või konkreetse fakti abil meenutamist. Sageduselt teine oli enesekohase info abil meenutamine. 8-aastased lapsed kasutasid meenutamiseks pigem strateegiaid kui vastasid „ei tea“, kuid 4- ja 6-aastaste vastused olid pigem ilma meenutamisstrateegiata.etmagistritöödlapsedmäluprotsessidmälu (psühh.)meenutamineLaste metamälu: 4-, 6- ja 8-aastaste laste meenutamise strateegiadThesis