Pullmann, Helle, juhendajaKaasik, HelleTartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2013-06-102013-06-102013http://hdl.handle.net/10062/30623Uuriti õpilastel 10-aastasel perioodil toimunud isiksuseomaduste muutuste seoseid 10 elusündmusega (nt raske haigus või õnnetus, sõbra või pereliikme raske haigus, õnnetus või surm, vanemate lahutus, õe-venna sünd, pere rahalise olukorra halvenemine, armumine jt). Isiksuseomaduste muutuste seosed elusündmustega on nõrgad ja seotud õpilaste soo ja vaimse võimekusega: erinevates soo ja vaimse võimekuse gruppides on isiksusemuutuste seosed elusündmustega erinevad. Vaimselt võimekamatel tüdrukutel ilmnes elusündmuste arvu positiivne seos neurootilisuse muutusega. Lähedaste suhete tekkimine ja katkemine seostuvad keskmises ja kõrgemas vaimse võimekuse grupis positiivselt neurootilisuse muutusega. Poiste meelekindlus ja neurootilisus kooliea jooksul üldiselt langesid, kuid eluraskusi (enda raske haigus või õnnetus, pereliikme raske haigus, õnnetus või surm, pere rahalise olukorra halvenemine) kogenud poistel oli meelekindluse langus oluliselt väiksem ja neurootilisuse langus suurem kui teistel.etisiksuseomadusedõpilasednoorukiigaisiksuse arengElusündmuste seosed õpilaste isiksuseomaduste arenguga: 10-aastane longituuduuringThesis