Tulver, Kadi, juhendajaUusberg, Andero, juhendajaKolnes, Martin, juhendajaPuusepp, AdrianaTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2021-11-222021-11-222020http://hdl.handle.net/10062/75933Käesoleva uuringu eesmärk oli vaadata, kas mängulise katsega õnnestub esile kutsuda tajupetet ning kas tajupetete esinemise sagedus on sõltuv osalejate afektiivsest seisundist ja individuaalsetest erinevustest. Selleks kombineerisime MID paradigma auditoorse tajukatsega ja viisime läbi mängulise katsega, kus sai võita erinevas koguses šokolaadi. Mängu abil saime manipuleerida afektiivse ergastuse ja valentsi taset. Valim koosnes 40 inimesest. Analüüsi põhjal saame öelda, et mängulise katsega oli võimalik suuremal osal katseisikutest kutsuda esile tajupetet, 36 osalejat 40st kuulis helitooni katsekordadel, kus tooni tegelikult ei esitatud. Seejuures ei tekkinud statistiliselt olulist seost tajupetete esinemissageduse ning afektiivsete seisundite vahel. Lisaks leidsime, et osalejad, kes vastasid, et nad on rohkem kuulnud illusoorseid helisid või kelle skisotüüpsuse skoor oli kõrgem, kuulsid ka katses rohkem illusoorseid helisid.estopenAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalafektiivne seisundtajuillusioonvalentsi ja ergastatuse taseaffective stateperceptual illusionüliõpilastöödvalencearousalAfektiivse seisundi mõju ootusest tingitud auditoorsele tajuillusioonileThe role of affective state on expectation-induced auditory illusionThesis