Vasser, Madis, juhendajaMakarenkov, VladimirTartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkondTartu Ülikool. Arvutiteaduse instituut2025-10-272025-10-272025https://hdl.handle.net/10062/117108This bachelor's thesis investigated the opportunities and restrictions of developing mixed reality applications based on the Meta Quest 3 device. To identify the opportunities and restrictions, Meta sample projects involving the Passthrough camera and effects created during the research were used. The camera access discussed in the thesis is divided into two methods - Passthrough API and Passthrough Camera API. For both methods, sample projects were studied and samples were created by the author. The possibilities for using the Passthrough API and the limited and one-type functionality provided by developers were analyzed. Also the potential uses for the Passthrough Camera API and the limitations that may interfere with users' immersion in mixed reality were studied.Käesolevad bakalaureusetöös uuriti Meta Quest 3 seadme alusel segareaalsuse rakenduste arendamise võimalusi ja piiranguid. Võimaluste ja piirangute väljaselgitamiseks kasutati kaamera pildi läbilaske võimalust (passthrough) hõlmavaid Meta näidisprojekte ja uurimise käigus valminud efekte. Töös käsitletud kaamera ligipääs jaguneb kaheks viisiks - Passthrough API ja Passthrough Camera API. Mõlema viisi kohta uuriti näidisprojekte ja loodi autori poolt näidiseid. Analüüsiti võimalusi Passthrough API kasutamiseks ning arendajate poolt piiratud ja ühetüübilist funktsionaalsust. Samuti uuriti võimalusi Passthrough Camera API kasutamiseks ning piiranguid, mis võivad segada kasutajate sukeldumist segareaalsusesse.ethttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/UnityMixed realityUnreal Engine 5Meta Quest 3bakalaureusetöödinformaatikainfotehnoloogiainformaticsinfotechnologySegareaalsuse seadmed: piirangud ja võimalusedMixed Reality Devices: Restrictions and OpportunitiesThesis