Visnapuu, UkuReedik, Epp2014-05-292014-05-292011http://hdl.handle.net/10062/41054Käsiraamat noorsootöötajale noore mitteformaalsete õpikogemuste märkamiseks.See käsiraamat ongi mõeldud ennekõike noorsootöötajatele, õpetajatele ja karjäärinõustajatele, kes saavad oma tööga mõjutada noori märkama, mõtestama ja hindama oma erinevaid, ka noorsootöö kaudu omandatud õpi- ja töökogemusi, ning uusi kogemusi juurde hankima. Noor, kes oskab oma tegevust analüüsida, suudab teha häid karjääriotsuseid ja on oma valikutes enesekindlam ning ühiskonna- ja tööelus võimekam. Käsiraamat aitab saada ülevaadet noore õppimisest noorsootöös osalemise kaudu, avades selle mitmekesisust kogemusliku õppe vaatenurgast. Käsiraamatu abil soovime juhtida tähelepanu noorsootöö kaudu saadud kogemuste väärtusele noorte läbilöögivõime arengus ning näidata, kuidas noorsootöö kaudu saadud kogemusi nähtavaks muuta nii noortele endile kui ka teistele inimestele nende ümber. Mida enam noor ise teadvustab oma kogemuste tähtsust, seda enam tunnustavad neid kogemusi ka teised – tööandjad, õppeasutused, perekond ja lähedased. Käsiraamatus leidub mitmeid käsitlusi ja töövõtteid, mis aitavad toetada noort, et ta suudaks oma tegevust ja saadud kogemusi analüüsida ja näha, mida ta neist õppinud on ja kuidas end, näiteks tööturul, nähtavaks teha. Näitame, kuidas veenda noori olema aktiivne ja kaasa lööma huvitegevuses, panustama noorte osalusse, samuti jagame praktilisi soovitusi ja nõuandeid igapäevatööks noortega. Muu hulgas leidub siin rohkelt värvikaid väljaütlemisi ja näiteid elust enesest.etinfo:eu-repo/semantics/openAccessnõustaminekarjäär (teenistuskäik)enesesteostusnoorednoorsootöönoorte tööpuudustööhõivekogemusõpemitteformaalne haridusnoorsootöötajadStardiplats noortele: kuidas oma kogemused maksma panna?info:eu-repo/semantics/workingPaper