Aavik, Toivo, juhendajaMere, LisbethTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2017-07-202017-07-202017http://hdl.handle.net/10062/57291Noorte heaolu peetakse oluliseks nende mitmekülgseks arenguks ning psühholoogiliste ja käitumisprobleemide vältimiseks. Heaolu on mitmetes varasemates uuringutes seostatud tänulikkusega. Käeolevas töös uuriti tänulikkuse ja heaolu seoseid kooliõpilastel ja tänulikkuse mõjutamise võimalusi tänupäeviku abil. Töös viidi läbi eksperiment, milles 13-17-aastased noored täitsid kolme nädala jooksul tänupäevikut. Uuringu tulemused näitasid, et tänupäeviku täitmine on positiivses seoses tänulikkusega ja subjektiivse heaoluga erinevates valdkondades. Lisaks näitasid uuringu tulemused, et tänulikkus on positiivses seoses subjektiivse heaoluga erinevates eluvaldkondades. Töö tulemuste põhjal võib järeldada, et tänupäeviku täitmine on sobiv viis 13-17-aastaste noorte tänulikkuse ja heaolu suurendamiseks.esttänulikkusheaolueluga rahulolumurdeigapositiivne psühholoogiaGratitudeWell-beingSatisfaction with lifeAdolescencePositive psychologyüliõpilastöödTänulikkuse seos heaoluga murdeeas olevatel lastelRelationship between gratitude and well-being for adolescentsThesis