Treial, Kristiina, juhendajaSchults, Astra, juhendajaKaljuste, KairiTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2016-07-052016-07-052016http://hdl.handle.net/10062/52282Käesoleva uurimuse eesmärk oli KiVa programmi kohandamise käigus selgitada KiVa programmi mõju kiusamise ohvritele, kiusajatele ja kiusaja-ohvritele. Samuti hinnata mainitud kiusamiskogemuste seost koolimeeldivuse, kaaslastega suhete ja õpimotivatsiooniga. Selleks uuriti KiVa programmiga alustavate ja kontrollkoolide 4. ja 5. klasse kahe aasta vältel õpilasküsitluse abil. Selgus, et KiVa koolides vähenes esimesel õppeaastal kiusaja-ohvrite osakaal. Koolirõõmu näitajad ehk koolimeeldivus, suhted kaaslastega ja õpimotivatsioon langesid mõlemas kooligrupis. KiVa programmis osalemine koolirõõmu ei mõjutanud. Tulemuste osas on mainitud võimalikke põhjuseid ning antud uuringu olulisi piiranguid.etmagistritöödKiusamiskogemuse seosed koolirõõmuga KiVa koolide näitelBullying and victimization compared with school happiness in the KiVa anti-bullying program.Thesis