Täht, Karin, juhendajaJuurik, KätlinTartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2013-04-032013-04-032012http://hdl.handle.net/10062/29699Käesoleva seminaritöö eesmärk oli uurida põhikooli õpilaste enesekohaste hoiakute erinevusi erinevates vanuseastmetes – üldist enesehinnangut, akadeemilist enesehinnangut, üldist enesetõhusust, akadeemilist enesetõhusust ning huvi ja motivatsiooni. Samuti uurisin hoiakute seost keskmise koolihindega. Valimisse kuulus 71 õpilast, 5-st erinevast Võru maakonna koolist, andmed koguti 12-13 ja 15-16 aastaste õpilaste seast. Õpilased täitsid enesekohaste hoiakute küsimustiku elektrooniliselt e Formularis. Tulemused näitasid, et keskmisel hindel on kõigi eelpool mainitud hoiakutega positiivne korrelatsioon. Kõrgeimad statistiliselt olulised korrelatsioonid keskmisel hindel olid huvide ja motivatsiooni (r = 0,718, p < 0,01) ning akadeemilise enesetõhususe (r = 0,631, p < 0,01) skaalaga. 12-13 aastaste ja 15-16 aastaste õpilaste enesekohaste hoiakute ning huvi ja motivatsiooni skaalade keskmiste skooride vahel ilmnes statistiliselt oluline erinevus akadeemilise enesetõhususe (p =0,029) ning huvi ja motivatsiooni (p = 0,028) skaalal.etenesehinnangenesetõhusushuvidmotivatsioonhoiakudkoolijõudlusõpilasedPõhikooli 2 ja 3 astme õpilaste enesekohaste hoiakute võrdlus Võru maakonna koolide näitelThesis