Tulviste, Tiia, juhendajaUrm, Ada, juhendajaVares, RiinTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2016-03-152016-03-152016http://hdl.handle.net/10062/50975Käesoleva töö eesmärgiks oli uurida 22-26 kuu vanuste laste (N=19) sõnavara ja selle seost ema poolt kasutatud sõnavaraga ning hinnata mõõtmiseks kasutatud testide ja suhtlussituatsioonide omavahelisi seoseid. Sõnavara ja kõne arengu taseme hindamiseks kasutati MacArthuri Suhtlemise Arengu testi: Sõnad ja Laused (E-CDI –II) ning Reynelli testi, vaatluse all olevateks suhtlussituatsiooniks olid söögilaua vestlus ning pusle lahendamine. Tulemused kinnitasid osaliselt hüpoteesi, et testitulemused korreleeruvad positiivselt suhtlemises kasutatud sõnavara mitmekesisusega: mida suurem oli lapse sõnavara MacArthuri testi põhjal, seda mitmekesisem oli lapse sõnavara pusle situatsioonis; seos Reynelli ja MacArthuri testi tulemuste vahel puudus. Tulemused kinnitasid uurimuse teist hüpoteesi: mida mitmekesisem oli ema sõnavara, seda mitmekesisem oli ka lapse sõnavara.etsõnavaraMacArthurReynellväikelapsedvocabulary sizeMacArthurReynelltoddlerüliõpilastöödKaheaastaste eesti laste sõnavara suurusestVocabulary size of two-year-old Estonian toddlersThesis