Orav, Heili, juhendajadSoosalu, KarlTartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkondTartu Ülikool. Arvutiteaduse instituut2023-08-172023-08-172022https://hdl.handle.net/10062/91626Kvaliteedi tagamine ja testimine on tarkvara arendustsükli olulised osad, mis mõjutavad suurel määral projektide edukust. Suur roll on nii funktsionaalsetel kui ka mittefunktsionaalsetel nõuetel, mis mõlemad klientide kasutuskogemust suurel määral mõjutavad. Käesoleva bakalaureusetöö eesmärgiks oli analüüsida, kuidas tagada toote kvaliteet tänapäevases tarkvaraettevõttes. Samuti selgitada välja, milliseid testimisviise on olemas, kui suurt osa on võimalik automatiseerida ning milline mõju on kaasnenud välearenduse tulekuga. Kvaliteedi tagamise protsesse kirjeldatakse Playtech Estonia OÜ osakonna näitel. Selleks uuriti ettevõtte tööde kulgu ning intervjueeriti töötajaid, selgitati välja nende teadmised ja suhtumine testimise erinevatesse meetoditesse. Lõpuks tehti töös parandusettepanekud edukamaks kvaliteedi tagamiseks uuritud osakonnas. Selgus, et testimine on ettevõtte tööprotsessis olulisel kohal ning lisaks automatiseeritud testidele kasutatakse palju ka käsitsi testimist. Suurim probleem on senimaani olnud jõudluse testimisega, mida on testkeskkonnas rakendatud minimaalselt. Töö tulemusena tehtud parandusettepanekud viitavad jõudluse testimise edendamisele, üksuste testimise osakaalu suurendamisele, kvaliteedi kontrolli veelgi suuremale automatiseerimisele ning dokumentatsiooni arendamisele.estopenAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalbakalaureusetöödinformaatikainfotehnoloogiainformaticsinfotechnologyInformaatikakvaliteedi tagamineKvaliteedi tagamise protsessid tarkvaraettevõttes Playtech Estonia näitelThesis