Saar, AndrusKala, UlveKraav, Inger2014-05-232014-05-232005http://hdl.handle.net/10062/40904Õpetajate nagu teistegi töötajate töönädala koormust reguleerib Eesti Vabariigi tööseadusandlus (2005), mis kehtestab õpetaja töönädala pikkuseks kuni 35 tundi (ehk kuni 7 tundi päevas). Erinevalt enamusest teistest tööaladest jaotub õpetaja tööaeg äärmiselt suure hulga väga erinevate kas plaaniliste või plaaniväliste tegevuste vahel. Kõige kergemini mõõdetav ja jälgitav on ainetundide andmine, kõikide muude tegevuste olemasolu on suhteliselt ebaühtlane, juhuslik, pigem aimatav. Samas sõltub õpetaja koormus ka kooli asupaigast, koolitüübist, õpilaskontingendist, õpetatavatest erialadest, aastaajast, kuust, nädalast, päevast jne. Suurim oletatav õpetajate koormus olevat sügisel õppetöö planeerimise ja sissejuhatamise ajal ning tutvumisel õpilastega ja kevadel lõputööde, eksamite, õppeaasta kokkuvõtete tegemise ajal. Neid kaht perioodi me käesolevas uurimuses ei kajasta, seega võiks saadud tulemusi koormuse kohta pidada keskmiseks või natuke väiksemaks kui keskmine. Uurimuse eesmärgiks on saada ülevaade õpetajate töökoormusest nn keskmisel tööajal, kaasa arvatud puhkepäevadel.etinfo:eu-repo/semantics/openAccesstöökohutusedõpetaminehinnangudüldharidustöökoormuse mõõtminetöökoormusõpetajadEesti üldhariduskoolide õpetajate hinnangud oma töökoormusele ajavahemikus 10. detsember 2004 kuni 17. märts 2005info:eu-repo/semantics/workingPaper