Tulviste, Tiia, juhendajaTamm, Anni, juhendajaJüriöö, AnnelyTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2025-09-102025-09-102025https://hdl.handle.net/10062/115731Käesolevas uurimistöös uuriti eesti emade kaasatust nende 3- ja 4-aastaste laste tegevusse mängusituatsioonis ning lapse vanuse ja soo mõju emade kaasatusele. Uuringusse oli kaasatud kokku kümme last, viis poissi ja viis tüdrukut. Laste ja nende emade vahelist mängu salvestati uuringu jaoks kahel korral: kui lapsed olid 3-aastased ja kui lapsed olid 4-aastased. Tulemused näitasid, et eesti emad on kõrgelt kaasatud oma laste mängulisse tegevusse, olles nii aktiivsed mängukaaslased kui ka altid rääkima lastega nende mängust. Eesti emade kaasatuses ei esinenud laste vanusest tulenevaid erinevusi. Seevastu näitasid uuringu tulemused, et eesti emade kaasatuses esinevad mõningad erinevused lähtudes laste soost: emad veetsid rohkem aega oma 3-aastaste tütardega rääkides, kuid olid aktiivsemalt kaasatud oma 3-aastaste poegade mängu; 4-aastaste laste puhul ei esinenud lapse soost tulenevaid erinevusi emade kaasatuses.etAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Estoniahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ee/mängema kaasatuslapse arenglongituuduuringplaymothers’ engagementchild developmentlongitudinal studyüliõpilastöödEesti emade kaasatus nende 3- ja 4-aastaste laste tegevusse mängusituatsioonis: longituuduuringA Longitudinal Study of Estonian Mothers’ Level of Engagement in their 3-4-Year Old Children’s Play ActivityThesis