Magnifico, Giacomo, juhendajaLukjanenko, EgorTartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkondTartu Ülikool. Arvutiteaduse instituut2025-10-202025-10-202025https://hdl.handle.net/10062/116913Käesolev lõputöö tutvustab modulaarse süsteemi kavandamist ja teostust tekstipõhise dialoogi jaoks mängudes, keskendudes kontrollitud ja ennustatavale suhtlusele. Süsteem koosneb mitmest põhikomponendist: sisendi töötlemine, dialoogivoo juhtimine, isiksuse moodul, maailmaseisundi moodul ning loomuliku keele väljundi genereerimine. Dialoogide üleminekuid juhib dialoogivoo moodul, mis tagab loogilise olekute jada. Isiksuse moodul lisab tegelaskujule vastavaid käitumisjuhiseid ning struktureeritud maailmaseisundi moodul toetab faktipõhist otsustamist. Lõpuks genereerib suur keelemudel (LLM) vastuseid varasemate moodulite koostatud juhiste põhjal. Funktsionaalne prototüüp töötati välja süsteemi demonstreerimiseks mängulaadses keskkonnas.2 Hindamise käigus kinnitati süsteemi modulaarsust ja suutlikkust luua sidusat ning harunevat dialoogivoo, lähtudes tekstipõhisest kasutajasisendist. Tulevikutöös võiks keskenduda reaalajas suhtlusele ja kontekstitruevuse parandamisele dünaamilistes olukordades.enhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/dialogue systemsgame AImodular architecturenatural language processingdialoogisüsteemidmängu tehisintellektmodulaarne arhitektuurloomuliku keele töötlusbakalaureusetöödinformaatikainfotehnoloogiainformaticsinfotechnologyModular system for text-based interaction with non-player characters in game environmentsThesis