Tamm, Anni, juhendajaLuisk, ElisabethTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2021-11-192021-11-192020http://hdl.handle.net/10062/75909Uurimistöö eesmärgiks oli välja selgitada, millised on Eesti muusika- ning üldhariduskoolide õpetajate isiklike ja kasvatusväärtuste vahelised sarnasused kui ka erinevused. Valimi moodustasid 98 muusikakooli õpetajat ja 189 üldhariduskooli õpetajat, kellelt koguti andmeid väärtuste portreeküsimustikuga. Uurimuses leiti, et õpetajad peavad nii isiklikes kui ka kasvatusväärtustes olulisemaks eneseületamisega seotud väärtuseid ning kõige vähem väärtustatakse eneseupitamisega seotud väärtuseid. Statistiliselt olulisi erinevusi muusika- ja üldhariduskoolide õpetajate väärtustes ei leitud. Õpetajad pidasid isiklikes väärtustes olulisemaks enesemääratlust, võimu, turvalisust ning hedonismi. Kasvatusväärtustes peeti tähtsamaks saavutust ning stimulatsiooni. Õpetajate väärtused olid seotud nende soo, vanuse ja haridustasemega. Tulemused viitavad sarnasustele erinevate Eesti õpetajate väärtustes.estopenAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalüldhariduskoolide õpetajadmuusikakoolide õpetajadisiklikud väärtusedkasvatusväärtusedgeneral education teachersmusic school teacherspersonal valueschild-rearing valuesüliõpilastöödEesti muusika- ja üldhariduskoolide õpetajate väärtuste võrdlusValue comparison of Estonian music school teachers and general education teachersThesis