Anni, Kätlin, juhendajaPakosta, LiinaTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2024-06-112024-06-112024https://hdl.handle.net/10062/99296Töökoha ja tööga rahulolevad õpetajad on eduka haridussüsteemi loojad ja hoidjad. Missugune on „hea” õpetaja? Seda on aegade jooksul palju küsitud. Vähem on küsitud, millised on õpetajat iseloomustavad isiksusejooned Suure Viisiku teooria mõistes ja kuidas on need seotud õpetajaks olemise ning õpetaja tööga rahuloluga. Kuna õpetajate isiksuse kohta on väga vähe uuringuid nii meil kui mujal, siis annab käesolev töö materjali selle puudujäägi parandamiseks. Kasutades 198-st üksikväitest koosnevat „The 100 Nuances of Personality” küsimustikku (100NP; Henry & Mõttus, 2021) kaasati uuringusse Eesti Geenivaramu Isiksuseuuringus osalenud eesti keelt kõnelevad õpetajad (N = 3412). Selgitati välja erinevate kooliastmete õpetajate erinevused isiksusedomeenides ja nüanssides. Leiti seosed erinevate kooliastmete õpetajate töökohaga ja tööga rahulolu ning isiksuseomaduste vahel. Tulemused näitasid, et eesti õpetajate gruppide vahel olid kõige suuremad erinevused avatuses. Tööga rahulolul oli kõige tugevam seos neurootilisusel negatiivselt ja avatusel kogemusele ning ekstravertsusel positiivselt. Töökohaga oldi üldiselt vähem rahul, kui elukutse valikuga/tööga. Käesolev uurimus aitab õpetaja isiksust terviklikumalt mõista ja nüansside tasandil kaardistada, olla kasuks tööpsühholoogias või coachingul.etAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Estoniaõpetajadtööga rahuloluSuur Viisikisiksusejooneddomeenidnüansidisiksusteachersjob satisfactionBig Fivepersonality traitsdomainsnuancespersonalitymagistritöödEesti õpetajate tööga rahulolu ja selle seosed isiksusegaEstonian Teachers Job Satisfaction And Its Relationship With PersonalityThesis