Tulviste, Tiia, juhendajaTamm, Anni, juhendajaMartinson, GetterTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2018-03-142018-03-142018http://hdl.handle.net/10062/59467Antud töö eesmärgiks oli uurida Eesti lasteaia- ja kooliõpetajate vanuse seost nende isiklike ja kasvatusväärtustega. Uuringus osales 391 õpetajat (Mvanus = 46,6). Töös lähtuti Schwartzi väärtusteooriast ning andmete kogumiseks kasutati väärtuste portreeküsimustikku (PVQ). Kooskõlas varemavaldatud uurimistulemustega, hindasid nii isiklike kui ka kasvatusväärtuste puhul vanemad õpetajad noorematest rohkem alalhoidlikkust ning nooremad õpetajad väärtustasid vanemate õpetajatega võrreldes kõrgemalt eneseupitamist. Erinevalt varasematest tulemustest aga ei tuvastatud käesolevas töös ei isiklike ega kasvatusväärtuste tasandil seost õpetajate vanuse ning eneseületamise ja muutustele avatuse hindamise vahel.estõpetajadvanusisiklikud väärtusedkasvatusväärtusedväärtuste portreeküsimustik (PVQ)teachersagepersonal valueschild-rearing valuesPortrait Values Questionnaire (PVQ)üliõpilastöödEesti õpetajate vanuse seos nende isiklike ja kasvatusväärtustegaThe correlation between teachers’ age and their personal and child-rearing values in EstoniaThesis