Pullmann, Helle, juhendajaLandes, HelenaTartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2013-06-112013-06-112013http://hdl.handle.net/10062/30661Käesoleva seminaritöö eesmärgiks oli uurida Eesti koolinoorte (N = 127) isiksuse stabiilsust ja muutuvust noorukieas viiefaktorilise isiksusemudeli raames nende sotsiaalse küpsemise faasis e. esmalt hilises lapseeas ja kordustestimisena noorukieas. Osalejad täitsid nii aastal 2002 kui 2012 selleks uuringuks koostatud lihtsustatud EBFQ-C isiksuseküsimustiku (Laidra et al., 2007). Tulemused näitasid, et keskmiselt langesid 10 aasta vältel kõige olulisemalt Meelekindluse ja Avatuse skoorid. Isiksuseomaduste järjestuse stabiilsuse näitajatest olid kõige püsivamad Neurootilisuse, Avatuse ja Meelekindluse skaalad, samas kui Ekstravertsuse ja Sotsiaalsuse test-retest korrelatsioonid jäid antud küsimustikuga hinnates madalaks. Enamik vastusprofiilidest korreleerusid omavahel positiivselt näidates, et üldiselt annavad samad noored isegi 10 aasta möödudes suhteliselt sarnaseid vastuseid erinevatele isiksuslikke omadusi kirjeldavatele väidetele.etisiksuseomadusedõpilasedIsiksuseomaduste ajaline stabiilsus Eesti õpilastel: 10-aastane longituuduuringThesis