Urm, Ada, juhendajaArge, PillerinTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2018-03-142018-03-142018http://hdl.handle.net/10062/59462Uuringud on näidanud, et isa hoidjakeele komponendid ning täpsemalt just avatud küsimused võivad lapse kõne arengule soodustavalt mõjuda. Käesolevas pilootprojektis uuriti 8–perelises (16 lapsevanemat ja 8 3-aastast last) valimis 10-minutiliste vabamängu vestluste transkribeeringute põhjal seoseid isade hoidjakeele ning lapse kõne arengu (mõõdetud Reynell IV testi ning keskmise lausungi pikkusega [MLU]) vahel. Samuti võrreldi isade ja emade hoidjakeele komponente. Uuringuga leiti, et isade ja emade vahel statistiliselt olulisi erinevusi ei esinenud. Isade MLU ja avatud küsimuste osakaal küsimuste koguarvus seletasid osa Reynelli testi varieeruvusest. Kuigi isade avatud küsimuste osakaalu ning lapse kõne arengu näitajate vahel olulist korrelatsiooni ei esinenud, ennustas isade kõikide küsimuste osakaal lausungite koguarvus lapse MLUd isaga vestlemisel. Pilootuuringu põhjal soovitatakse edaspidistesse uurimustesse kaasata rohkem peresid ning uurida täpsemalt vanemate MLUde ning küsimuste seoseid laste keeletesti tulemustega.estavatud küsimusedlapse kõne arenghoidjakeelisa-lapse vaheline suhtlusCLANReynellwh-questionschildren’s language developmentchild-directed speechfather-child communicationCLANReynellüliõpilastöödAvatud küsimused eesti isade hoidjakeeles kolmeaastaste lastega ning nende seosed lapse kõne arenguga - pilootprojektWH-questions in Estonian fathers’ child-directed speech with their 3 year-old children and their relation to children’s language development – pilot studyThesis