Palts, Tauno, juhendajaMüller, Nora AneteTartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkondTartu Ülikool. Arvutiteaduse instituut2023-08-172023-08-172022https://hdl.handle.net/10062/91621Tartu Ülikool pakub kõikidele soovijatele täiendusõppekursuseid. Tavaliselt osalevad nen-del MOOC kursustel erineva tausta ja oskustega inimesed. Sellest tulenevalt on oluline teada, kuidas erineva taustaga õppijaid kursuse läbimisel toetada. Bakalaureusetöö põhineb Tartu Ülikooli proovikursusel „Programmeerimisest maalähedaselt“, mis viidi läbi infor-maatika ja muude valdkondade õpetajate seas. Töö eesmärk oli leida võimalusi, kuidas saaks osalejaid sellel kursusel paremini toetada. Eesmärgi saavutamiseks püstitati varasemate uuringute tulemuste põhjal uurimisküsimused. Nendele vastuste leidmiseks viidi Moodle’i logifailide peal läbi õpianalüütikat, võrreldi erinevate osalejate õpiharjumusi ning nende edenemist kursusel. Tulemustest järeldati, et kursuse „Programmeerimisest maalähedaselt“ ülesehitus soosib osalejate kursuse edukat sooritamist. Näidetest ilmneb, et oluline on ta-gada kõikidele võimalus õppida kiiremas tempos ja ülesandeid lahendada vabas järjekorras. Peale selle tuleks õppijatele tuge pakkuda esimese kontrollülesande lahendamisel, sest au-tomaatkontrolli täpsus ja detailsus on esmakordsete programmeerijate jaoks keeruline. Ana-lüüsist saadud tulemused kinnitavad, et logifailide põhjal on võimalik väga täpselt ennus-tada osalejate edukust kursusel. Seetõttu tuleks kursuse jooksul saada tagasisidet osalejate aktiivsuse kohta, et mahajääjaid innustada rohkem materjalide ja ülesannetega tööd tegema.estopenAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalMoodlelogifailidõpianalüütikaprogrammeerimiskursusedbakalaureusetöödinformaatikainfotehnoloogiainformaticsinfotechnologyOsalejate edenemise uurimine kursusel „Programmeerimisest maalähedaselt“Thesis