Tulviste, Tiia, juhendajaTõugu, Pirko, juhendajaStrokin, Alina-AnnelyTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2019-04-092019-04-092019http://hdl.handle.net/10062/63626Käesoleva uuringuga püüti leida erinevusi Eestis elavate eesti ja vene emade ning nende 4-aastaste laste ühistes meenutusvestlustes ühest ühiselt kogetud minevikusündmusest. Kultuurilisi erinevusi otsiti meenutusvestluste pikkuses, sisu kategooriates ja emade väärtusorientatsioonides. Intervjuud emade ja lastega ühiselt kogetud sündmuse kohta viidi läbi 19 Eestis elava vene emakeelega lapsega ja tema emaga ning seejärel võrreldi neid varasemalt läbiviidud 20 eesti lapse ja ema meenutusvestlusega. Tulemustest ilmnes, et erinevust meenutusvestluste pikkuses ei esinenud, valimitevaheline erinevus tuli ainult sisukategoorias „muu“ nii lastel kui ka emadel, laste vahel on erinevus tegevustele suunatud sisus ning vene emad on rohkem seotusele orienteeritud võrreldes eesti emadega.estopenAccessAutorile viitamine + Mitteäriline eesmärk + Tuletatud teoste keeld 3.0 Eestiemade ja laste meenutusvestlusedkoolieelikudkultuurierinevusedeesti ja vene lapsedeesti ja vene emadväärtusorientatsioonidchildren’s and mothers’ reminiscingpreschoolerscultural differencesRussian and Estonian childrenRussian and Estonian mothersvalue orientationsüliõpilastöödKultuurilised erinevused 4-aastaste eesti ja vene laste ning nende emade meenutusvestlustesCultural differences in 4-year-old Estonian and Russian children's and their mothers’ joint reminiscingThesis