Tire, GundaPuksand, HelinHenno, ImbiLepmann, Tiit2014-05-212014-05-212010http://hdl.handle.net/10062/40802Eesti 15-aastaste õpilaste teadmised ja oskused funktsionaalses lugemises, matemaatikas ja loodusteadustes.Eesti on teist korda edukalt läbinud PISA uuringu, mis on kõige ulatuslikum haridusuuring maailmas. Meie debüüt 2006. a oli mõnel määral üllatus. Loodusteadustes said Eesti noored väga kõrge viienda koha maailmas. PISA 2009 uuringu tulemused kinnitavad seda, et oleme taaskord maailma eesotsas oma teadmiste ja oskustega. Seekord oli uuringu põhivaldkonnaks funktsionaalne lugemisoskus ja hea uudis on see, et Eesti õpilased loevad hästi, nad on edukad ja konkurentsivõimelised võrreldes teiste riikide omavanuste noortega. OECD aruanne PISA 2009 tulemustest on välja toonud Eesti teiste parimate haridussüsteemide seas koos niisuguste riikidega nagu Kanada, Island, Holland, Hongkong jt. OECD järgi on edukas see haridussüsteem, kus õpilastel on head saavutused ja kõigil on võrdsed võimalused hariduse saamiseks. Eesti indikaatorid vastavad sellele definitsioonile.etinfo:eu-repo/semantics/openAccessteadmiste testidEestiloodusteadusedmatemaatikaharidusprogrammidharidusuuringudhindaminerahvusvahelised võrdlevuuringudõpitulemusedõppeedukusõpilasedfunktsionaalne lugemisoskusPISA (haridusprogramm)PISA 2009 - Eesti tulemusedinfo:eu-repo/semantics/workingPaper