Srirama, Satish NarayanaFlores, HubertTähepõld, TanelTartu Ülikool. Matemaatika-informaatikateaduskondTartu Ülikool. Arvutiteaduse instituut2013-09-062013-09-062012http://hdl.handle.net/10062/32892Mobiilitehnoloogiate areng ja nutitelefonide kiire levik loob uusi võimalusi mobiilirakenduste arendamiseks ning palju rõhku pannakse mängudele. Loodavad mängud muutuvad aga keerulisemaks, sest üha enam kasutatakse keskkonnast tulevat informatsiooni, et kohandada mängu vastavalt kasutaja asukohale ja kontekstile. Mänge, mis seovad kasutaja füüsile asukoha ja oleku virtuaalmaailmaga keskkonnateadlikuks mänguks. Üha enam luuakse rakendusi veebiplatvormile, mitte kindlatele operatsioonisüsteemidele, sest veebitehnoloogiad võimaldavad luua võrdväärse funktsionaalsuse ning kasutajamugavusega rakendusi. Veebipõhiste rakenduste suurimaks eeliseks on see, et nende tööks on vaja ainult veebibrauserit ning igale operastioonisüteemile ei pea kirjutama eraldi programmi. Antud tehnoloogiad on jõudnud ka mobiilimaailma, kus iga operatsioonisõsteemi jaoks peab arendama eraldiseisva rakenduse, sest iga tootja süsteem on teistest erinev. Antud bakalaurusetöö eesmärgiks on luua veebitehnoloogiaid kasutades mobiilimäng, mille juhtimiseks kasutatakse nutitelefonis olevaid sensoreid ning lisaks Arduino mikrokontrolleritest tulevat väliskeskoona informatsiooni. Antud bakalaurusetöö suurimaks panuseks on PhoneGap raamistikule loodud moodul, mis võimaldab pärida Arduino mikrokontrollerist saadetud sensorite informatsiooni kliendipoolsest koodist, mis tavaliste lahendustega pole võimalik.Latest technological achievements in mobile and open-source electronics platforms made it possible to develop pervasive applications that use environmental information to enhance software usability aspects in real-time, like in the case of context-aware mobile games. However, the development of this kind of pervasive applications is tied to speci c aspects owned by each mobile platform (e.g. programming language, SDK and tools, etc.). Moreover, a considerable effort and knowledge in low-level programming techniques is required for porting the applications between platforms, and thus in general most of the solutions are targeted at particular platform. In order to investigate the possibility of creating portable pervasive applications that combine sensor information from the multiple micromechanical artefacts embedded within the smartphones, we used contextual sensor data provided by Arduino Microcontroller. The current thesis proposed extending the existing implementation of PhoneGap to create hybrid mobile applications based on HTML5 that are easy to port, maintain and reuse.enbakalaureusetöödinformaatikainfotehnoloogiainformaticsinfotechnologyKeskkonnateadliku mobiilimängu programmeermine kasutades Android ja HTML5 tehnoloogiaidContext-Aware Mobile Games Using Android, Arduino and HTML5Thesis