Konstabel, Kenn, juhendajaOtt, MeeriTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2019-04-092019-04-092019http://hdl.handle.net/10062/63625Uurimistöö keskendub küsimusele, kas skeemid “tavalisest” muinasjutust võivad mõjutada kuuldud muinasjutu hilisemat mäletamist ja reproduktsiooni põhikooliõpilastel. Uurimistöö eesmärgiks on katse abil teada saada, kas muinasjutu loogikale omased elemendid ja tegurid taasluuakse õigesti. Hüpoteesiks on, et muinasjutu loogikale tavalised elemendid ja tegurid reprodutseeritakse kõige suurema tõenäosusega täpselt, ebatavalised ja ebaloogilised detailid meenuvad ebatäpselt või muutunud kujul. Empiirilise osa aluseks on küsimustikud ja kirjutised, mida analüüsiti. Analüüsimisel kasutati kvantitatiivseid (logistiline regressioon, üldised lineaarsed mudelid ja konfiguratiivne sagedus analüüs) ja kvalitatiivseid meetodeid. Valimiks olid 4.-8. klassi õpilased viiest Eesti koolist (Tartu ja Tartumaa). Valimi suuruseks oli 130 õpilast. Katsete tulemused olid nii hüpoteesi kinnitavad kui ka hüpoteesile vastu.estopenAccessAutorile viitamine + Mitteäriline eesmärk + Tuletatud teoste keeld 3.0 Eestimäletaminemeeldejätminereproduktsioonmuinasjutudpõhikooli õpilasedskeemidrememberingreproductionrecallingfairy talesmiddle schoolersschemesüliõpilastöödMuinasjutuelementide meeldejätmineRemembering the elements of a fairy taleThesis