Täht, Karin, juhendajaEldermann, MariaTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2016-03-142016-03-142016http://hdl.handle.net/10062/50966Varasematest uurimustest on selgunud, et õpetajate motivatsioon ning kollektiivne tõhusus koolis mõjutab märkimisväärselt nende õpilaste motivatsiooni ja akadeemilist edukust. Käesoleva töö eesmärgiks oli uurida, millisel määral erinevad õpetajate enesekohased uskumused motivatsiooni ja kollektiivse tõhususe kohta kõrgemate ja madalamate õppetulemustega koolides. Uuring viidi läbi 295 eesti õppekeelega kooli õpetajate seas, kelle õpilased lahendasid 2012. aastal PISA testi. Tulemustest selgus, et õpetajate sisemise motivatsiooni tasemed olid samad nii kõrgemate- kui madalamate PISA testi tulemustega koolides, kuid statistiliselt oluline erinevus esines välise motivatsiooni tasandil. Ühtlasi leiti, et kõrgemate PISA tulemustega koolides on õpetajatel on kõrgemad positiivsed uskumused kollektiivse tõhususe suhtes.etõpetajadPISA testmotivatsioonkollektiivne tõhususteachersPISA testmotivationcollective efficacyüliõpilastöödÕpetajate motivatsiooni ja kollektiivse tõhususe seosed PISA testi tulemustega eestikeelsetes koolidesThe associations between teachers’ motivation, collective efficacy and PISA test results in Estonian-speaking schoolsThesis