Tulviste, Tiia, juhendajaTõugu, Pirko, juhendajaMetsanurm, MarisTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2024-06-132024-06-132024https://hdl.handle.net/10062/99477Käesoleva uurimuse eesmärk oli analüüsida 4-aastaste laste ja nende emade omavahelisi meenutusvestlusi lähtudes ema vestlusstiilist ning võrrelda tulemusi 2011. aastal läbiviidud uurimuse tulemustega. Uuringus osales 20 last kellede sooline jaotus oli võrdne. Uuringu tulemused näitasid, et mida detailirohkemat vestlusstiili emad kasutasid, seda rohkem omapoolset uut infot lapsed vestlusesse lisasid. Kõige sagedamini kasutasid emad avatud küsimusi, keskmiselt kaheksal korral vestluse kohta. Tugevaimad seosed olid ema poolt esitatud avatud küsimuste ning jah -ei küsimuste ning lapse poolt lisatud uue info vahel. Lapse soost lähtuvaid erinevusi emade vestlusstiilis ei tuvastatud. Uurimuse tulemused on sarnased 2011. aastal Tõugu ja kolleegide läbiviidud uurimuse tulemustega. Tugevamaks oli muutunud korrelatsioon ema detailirohke vestlusstiili komponentide ja lapse poolt antava uue info vahel.etAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Estoniaema-lapsmeenutusvestlusvestlusstiilvestluse detailirohkusmother-childreminiscingconversational styleelaborative styleüliõpilastöödEma- lapse meenutusvestlused: emade vestlusstiil 4-aastaste lastegaMother-child reminiscing: mothers’ elaboration style with 4-years oldsThesis