Soobard, Regina, juhendajaAlla,DianaTartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkondTartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskus2024-05-242024-05-242023https://hdl.handle.net/10062/98804Magistritöö esimeseks eesmärgiks oli teada saada, milline on 6. ja 9. klassi õpilaste teadlikkus loodusteadustega seotud elukutsetest. Teiseks eesmärgiks oli analüüsida 6. ja 9. klassi õpilaste oskust seostada keemia tundides omandatud teadmisi võimalike elukutsetega. Kolmandaks eesmärgiks oli välja selgitada tegurid, mis mõjutavad tulevast elukutsevalikut. Tuginedes erialasele kirjandusele koostati uuringu läbiviimiseks küsimustik, andmed koguti 6. ja 9. klassi õpilastelt kolmest koolist. Tulemused näitavad, et õpilased oskavad nimetada loodusteadustega seotud elukutseid. 9. klassi õpilaste vastustest tuleb esile enam erinevaid elukutseid kui 6. klassi õpilaste vastustest. Mõlema klassi õpilaste puhul mõjutavad elukutsevalikuid õpilaste enesekohased uskumused. 6. klassi puhul tuleb esile perekonna mõju, 9. klassi puhul koolist saadav teave võimalike elukutsevalikute kohta (nt karjääriõpetuse tunnid)etloodusteadustega seotud elukutsedkeemiaelukutse valikut mõjutavad teguridCERS kood S272 „Õpetajakoolitus“magistritööd6. ja 9. klassi õpilaste teadlikkus loodusteadustega seotud elukutsetest keemiaalaste kontekstide näitelThesis