Täht, Karin, juhendajaKovalevski, MaarjaTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2024-06-132024-06-132024https://hdl.handle.net/10062/99475Selles uurimistöös uuriti, millised on seosed informatsiooni- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) kasutamise ja matemaatika testi tulemuste vahel. Uurimiseks kasutati OECD poolt PISA 2022 testi raames kogutud Eesti andmeid (n = 6392). Andmeanalüüsina kasutati korrelatsioon- ja regressioonanalüüsi. Tulemustest selgus, et matemaatika testi tulemused olid negatiivselt seotud IKT kasutamise sagedusega õppetööks koolis, IKT kasutamisega meelelahutuslikul eesmärgil argipäeviti ning samal eesmärgil nädalavahetuseti. Korrelatsioonid esinesid õpilaste IKT alase enesetõhususe ja sotsiaalmajandusliku staatuse ning IKT kasutamise õppetööks koolist väljaspool vahel. Tulemuste põhjal tehti järeldused, et Eesti koolid peavad välja töötama meetodid, mis toetaksid õpetajaid IKT efektiivsel integreerimisel õppetöösse. Samuti tuleb tagada, et õpilastel on võimalus õppida, kuidas tehnoloogiat efektiivselt ja samas mõõdukalt kasutada.etAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 EstoniaIKT vahendidmatemaatikaIKT kasutamine koolisIKT kasutamine väljaspool kooliICT toolsmathematicsuse of ICT in schooluse of ICT outside of schoolüliõpilastöödInformatsiooni- ja kommunikatsioonitehnoloogia kasutamise ja matemaatika testi tulemuste seosed: PISA 2022 uuringu andmete sekundaaranalüüsThe relationships between the use of information and communication technology and the results of mathematics test: A secondary analysis of PISA 2022 studyThesis