Täht, Karin, juhendajaToots, KristiineTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2024-06-132024-06-132024https://hdl.handle.net/10062/99507Käesolev uurimistöö keskendub õpilaste sotsiaalmajandusliku tausta ja kooli heaolu näitajate seostele matemaatikatesti tulemusega PISA 2022 Eesti valimi põhjal. Uuringus kasutati 15-16-aastaste Eesti õpilaste (n = 6392) PISA testi tulemusi ja taustaküsimustiku andmeid. Töös viidi läbi korrelatsioonanalüüs ning regressioonanalüüs, samuti vaadeldi muutujatevaheliste keskmiste erinevusi sugude lõikes. Tulemused näitavad, et õpilaste pere sotsiaalmajanduslikul taustal on positiivne seos matemaatikatesti tulemustega. Töös kasutatud kooli heaolu näitajatest on matemaatikatesti tulemusega positiivselt seotud tajutud kuuluvustunne, turvatunne, õpilase ja õpetaja suhte kvaliteet ning õpetaja toetus. Õpilaste tajutud kiusamine ja matemaatikaärevus on negatiivses seoses matemaatikatesti tulemustega. Antud uurimistöö regressioonanalüüsi põhjal on õpilaste matemaatikatesti tulemust võimalik ennustada sotsiaalmajandusliku tausta, turvatunde, kuuluvustunde, matemaatikaärevuse ning tajutud õpilase ja õpetaja suhte kvaliteedi põhjal. Matemaatikatesti tulemust ei saa ennustada tuginedes kiusamisele ja õpetajapoolsele toetusele.etAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Estoniamatemaatikasotsiaalmajanduslik taustkooli heaolu näitajadPISA 2022 tulemusedmathematicssocioeconomic backgroundschool well-being indicatorsPISA 2022 resultsüliõpilastöödÕpilaste sotsiaalmajandusliku tausta ja kooli heaolu näitajate seos matemaatikatesti tulemustega: Sekundaaranalüüsid PISA 2022 Eesti valimilThe Relationship Between Students' Socioeconomic Background and School Well-being Indicators with Mathematics Test Performance: Secondary Analyses on the PISA 2022 Estonian SampleThesis