Tulviste, Tiia, juhendajaValk, Echtel-ErleTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2019-04-092019-04-092019http://hdl.handle.net/10062/63618Käesolevas töös uuriti kolmeaastaste eesti laste retseptiivset ja produktiivset kõnet. Eesmärgiks oli välja selgitada vanemate ekraaniseadmete kasutamise seos laste kõnest arusaamise ja produktiivse kõnega. Laste kõneoskuse hindamiseks kasutati Reynelli testi. Lapsevanemad täitsid Kaemuses ekraaniseadmete küsimustiku, millega mõõdeti pere ekraaniseadmete kasutamise aega tööpäeviti ja puhkepäeviti. Valimisse kuulus 108 eesti keelt kõnelevat last Tartu ja Pärnu lasteaedadest. Reynelli testis saavad poisid keskmiselt kehvemaid tulemusi kui tüdrukud, kuid erinevused ei olnud statistiliselt olulised. Lapsed kasutavad argipäeviti ekraaniseadmeid keskmiselt 1,2 tundi päevas. Nädalavahetustel kasutavad mõlemad vanemad ekraaniseadmeid keskmiselt umbes 3 tundi. Uurimuses selgus, et ekraaniseadmete kasutamises olid suured individuaalsed erinevused vanemate ja laste vahel. Pereliikmete ekraaniseadmete kasutamise ja Reynelli testi tulemuste vahel ei esinenud statistiliselt olulist seost. Emad (M = 2,99) kasutavad tööpäeviti rohkem ekraaniseadmeid kui isad (M = 2,62).estopenAccessAutorile viitamine + Mitteäriline eesmärk + Tuletatud teoste keeld 3.0 EestiReynelli testkõne arengekraaniseadmedproduktiivne skaalaretseptiivne skaalaThe New Reynell Developmental Language Scaleslanguage developmentscreen devicesproductive scalereceptive scaleüliõpilastöödEkraaniseadmete kasutamise seos kõnest arusaamise ja produktiivse kõnegaThe relationship between screen devices and understanding and producing speechThesis