Täht, Karin, juhendajaAnari, IrisTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2024-06-132024-06-132024https://hdl.handle.net/10062/99446Antud töö eesmärk oli uurida, kuidas õpilase stressitaluvus, järjekindlus, tajutud õpetaja-õpilase suhe ja akadeemilised tulemused omavahel seotud on. Lisaks oli eesmärk koostada PISA testi matemaatika tulemuste ennustamiseks regressioonimudel selleks, et saada aru, kas õpilase stressitaluvus, järjekindlus ning suhted õpetajatega ennustavad koos PISA testi tulemust. 2022. aasta PISA tulemusi ja küsimusi kasutati muutujate vaheliste seoste ja lineaarse regressioonimudeli analüüsiks. Lineaarse regressiooni tulemustest selgus, et õpetaja-õpilase tajutud suhte kvaliteet, õppimisel tajutud tugi, stressitaluvus ja järjekindlus ennustasid matemaatika tulemuste tõusu, kusjuures järjekindlus oli suurima efektisuurusega. Peale selle oli tajutud suhte kvaliteet olulisem kui õpilase stressitaluvus. Järjekindlus oli õpetaja-õpilase suhtega suuremas positiivses seoses kui stressitaluvus. Tulemuste põhjal võib järeldada, et õpilastes oleks ennekõike vaja arendada järjekindlust. Üks viis järjekindluse arendamiseks on kodutöödega, kuid oluline on uurida ka alternatiivseid võimalusi.etAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Estoniaõpetaja-õpilase suheneurootilisusmatemaatika ärevusmeelekindlusjärjekindlustajutud suhte kvaliteettajutud tugi õppimiselmatemaatikastudent-teacher relationshipsneuroticismstress resistanceconscientiousnessperseverancequality of student-teacher relationshipsteacher supportmathematicsüliõpilastöödStressitaluvus, järjekindlus, õpetaja-õpilase suhe ja nende roll matemaatika tulemuste ennustamiselStress resistance, perseverance, student-teacher relationships and their role in predicting math resultsThesis