Täht, Karin, juhendajaKabanen, Janne-MaritaTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2018-07-192018-07-192018http://hdl.handle.net/10062/61306Käesolevas töös uuriti, millised tegurid mõjutavad Eesti kooliõpilaste koolikeskkonda kuulumise tunnet. 2015. aasta PISA testi tulemuste ning taustaküsimustike põhjal viidi läbi andmeanalüüsid ning leiti, et koolikeskkonda kuulumise tunne on seotud vanemate ning õpetajate pakutava toetusega, tajutud õpetajapoolse ebaõiglusega ning õpilase saavutusmotivatsiooniga. Lisaks ennustasid kuuluvustunnet ka õpilase sugu ning tajutud testiärevus. Ilmnesid sugudevahelised erinevused- tüdrukud tunnevad keskmiselt vähem koolikeskkonda kuulumist, kuid see-eest rohkem vanematepoolset toetust ja suuremat saavutusmotivatsiooni ning vähem õpetajapoolset ebaõiglust. Erinevused olid ka eesti ning vene õppekeelega koolide vahel- vene õppekeelega koolides tajuti vähem kuuluvustunnet, vähem vanematepoolset toetust ning madalamat saavutusmotivatsiooni. Tulemuste põhjal võib järeldada, et koolikeskkonda kuulumise tunde tõstmiseks on oluline pöörata tähelepanu vanemate ning õpetajate poolt pakutavale toetusele, tajutava õpetajatetepoolse ebaõigluse vähendamisele ning saavutusmotivatsiooni tõstmisele.estopenAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Estoniahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ee/koolikeskkonda kuulumise tunnerahulolu kooligavanemate toetusõpetajapoolne toetusõpetajapoolne ebaõiglussaavutusmotivatsioonbelonging to schoolschool satisfactionparental supportteacher supportteacher unfairnessachievement motivationüliõpilastöödEesti õpilaste koolikeskkonda kuulumise tunnet mõjutavad teguridFactors influencing the subjective feeling of school belonging among Estonian studentsThesis