Valdmann, Ana, juhendajaPõder, KristinTartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkondTartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskus2024-05-242024-05-242023https://hdl.handle.net/10062/98801Andekate õpilaste märkamisel on oluline roll õpetajatel. Õpetajate hoiakutest sõltub see, kas õpilase annet märgatakse ning kuidas seda edasi arendatakse. Käesoleva magistritöö eesmärgiks oli välja selgitada, kuidas loodusteaduste õpetajad määratlevad andekaid, millised on nende hoiakud andekatesse õpilastesse ning nende haridusvõimalustesse Eestis. Uurida õpetajate enda seost andekuse ja andekate õpilastega ning anda ülevaade Eesti hariduse andepoliitikas muutmist vajavatest teguritest. Uurimuses osales 166 teise ja kolmanda kooliastme loodusteaduste (keemia, bioloogia, geograafia, füüsika, loodusõpetus) õpetajat üle Eesti. Töös on kasutatud kvantitatiiv-kvalitatiivset uurimisviisi ning andmeid on analüüsitud läbi kirjeldava statistika. Tulemused näitavad, et teise ja kolmanda kooliastme loodusteaduste õpetajatel on andekate õpilaste ning nende hariduse suhtes valdavalt positiivne hoiak. Õpetajad peavad oluliseks andekate õpilaste vajaduste toetamist ning mõistavad, et andekad on ühiskonnale väärtuslik ressurss.etandekusõpetajate hoiakudgiftednessteachers attitudesmagistritöödII ja III kooliastme loodusteaduste õpetajate hoiakud andekatesse õpilastesse ning nende haridusvõimalustesseThesis