Must, Olev2014-05-202014-05-202006http://hdl.handle.net/10062/40781Kõrgharidus on viimaseil aastakümneil nii Eestis kui kogu maailmas ekstensiivselt arenenud. Kirjanduses osutatakse, et 20. sajandi alguses oli kõrghariduses umbes 500 000 üliõpilast üle maailma, moodustades vaid 1% kõrgkooliealistest inimestest. UNESCO andmeil oli 2004. aastaks ülemaailmne kolmanda astme hariduses osalemise määr 24%. Kõrghariduse omandajate suhteliselt kõrge osatähtsuse poolest on maailmas ülikõrged näitajad Kanadas ja Jaapanis, 2002. a oli enam kui pooltel nende riikide 25-34 aastastest kodanikest kõrgharidus. Käesoleva uurimistöö eesmärgiks on selgitada, millistest kriteeriumitest lähtuvad Eesti noored, kes on otsustanud jätkata haridusteed kõrgkoolis: millistel motiividel ja milliseid valikuid nad teevad ning milliste tulemustega lõpeb nende kõrgkooli astumise protsess.etinfo:eu-repo/semantics/openAccessõpilasedkõrgkoolidkõrgkooli sisseastuminekõrgharidusküsitlusuuringuderialavalikvalikudüliõpilaskandidaadidÜliõpilaskandidaatide valikudilemmade hierarhia ja dünaamikainfo:eu-repo/semantics/workingPaper