Konstabel, Kenn, juhendajaNigulas, KülliTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2016-07-052016-07-052016http://hdl.handle.net/10062/52302Käesoleva töö eesmärgiks oli uurida, kuidas mõjutab ühe päeva jooksul kogetud kehaline aktiivsus tudengite meeleolu ja ärevust ning võrrelda nende mõjude avaldumist ka erinevate isiksusedimensioonide ja liikumisharjumuste lõikes. Valimi moodustasid vaid Tartu Ülikooli tudengid ning valimi lõplikuks suuruseks sai 56 katseisikut. Uurimiseks kasutati modifitseeritud päeva rekonstrueerimise meetodit (Day Reconstruction Method), millele lisandusid rahvusvahelise füüsilise aktiivsuse küsimustik IPAQ ning isiksusetest S5. Mitmetasandilise andmeanalüüsi käigus selgus, et päevaste episoodide lõikes tõstis kogetud kehaline aktiivsus meeleolu (p < 0,05), kuid ei mõjutanud oluliselt ärevust (p > 0,05). Tööd tuleks korrata suurema ja esinduslikuma valimiga ning suurendada episoodide arvu indiviidi kohta. Samuti oleks vajalik kehalise pingutuse adekvaatsem mõõtmine spetsiaalsete aparaatide abil.etkehaline aktiivsusärevusmeeleoluphysical activityDay Reconstruction MethodanxietymoodüliõpilastöödPäeva jooksul kogetud kehalise aktiivsuse mõju tudengite ärevusele ja meeleoluleThe effect of physical activity on students’ anxiety and mood measured during one dayThesis