Tõnnisson, Kristiina, juhendajaSiim, SiretTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Johan Skytte poliitikauuringute instituut2024-02-292024-02-292024https://hdl.handle.net/10062/956622022/23 õppeaasta kujunes kõrghariduse rahastamise kampaaniaperioodiks, mille tähtsamateks osalisteks olid Rektorite Nõukogu ja ülikoolid, erinevad poliitikud ning üliõpilased. Bakalaureusetöö uurib huvigruppide edukust poliitikakujundamise mõjutamisel kampaanias osalenud Tartu Ülikooli üliõpilasesinduse (TÜÜE) ja selle tegevuste näitel. Uurimuse eesmärk on analüüsida organisatsiooni osalemise edukust kampaanias meediakajastuste arvu kaudu, keskendudes erinevate aktsioonide ja sõnavõttude kajastustele meedias. Lisaks uurib töö kampaaniategevuste edu ja ebaedu põhjuseid. Dokumendi sisuanalüüsi ja ekspertintervjuude sisuanalüüsi põhjal selgus, et TÜÜE osalust kampaanias saab pidada edukaks, sest sellel oli kampaaniaperioodi õppeaastal eelmisest õppeaastast kuus korda rohkem meediakajastusi, millest üle poole (66) olid kõrghariduse rahastamise teemalised. Ekspertide üldine tunnetus oli, et üliõpilased olid liiga passiivsed ja konventsionaalsed, kuid TÜÜE paistis silma kõige aktiivsema esindusena. Samas nenditi, et ilma nende aktsioonide ja meediakajastusteta oleks tudengite toimetulekut puudutavate punktide saavutamine koalitsioonileppesse olnud palju keerulisem. Kõige paremini jäi meelde sentide kõlistamise aktsioon, mille õnnestumisele ja meediatähelepanu saavutamisele aitasid kaasa hea ajastus, konflikti olemasolu ning edukas inimeste mobiliseerimine.etAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 EstoniabakalaureusetöödüliõpilasedTartu ÜlikoolÜliõpilasesindusfinantseeriminekampaaniadmeediarepresentatsioonkõrgharidusTartu Ülikooli üliõpilasesinduse edukus kõrghariduse rahastamise suurendamise kampaaniasThesis