Pullmann, Helle, juhendajaRaudsepp, MariTartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2013-06-122013-06-122013http://hdl.handle.net/10062/30703Käesoleva seminaritöö eesmärgiks oli uurida, millised tervisekäitumise aspektid on seotud akadeemilise edukusega kõrgkoolis. Täpsemalt uuritakse, kuidas on tudengite enesekohaselt hinnatud tervislik seisund seotud õpingutes saadavate hinnetega ning millised tegurid (näiteks isiksuseomadused, üldine enesehinnang, uneaeg, kehaline aktiivsus ja kehamassiindeks) seda seost mõjutavad. Lisaks analüüsitakse subjektiivse tervisehinnangu seost üldise enesehinnangu ja isiksuse põhiomadustega. Valimi moodustasid Tartu Ülikooli tudengid (n=390) ja nende kaalutud keskmine hinne saadi Tartu Ülikooli õppeosakonnast. Tulemustest selgus, et tudengite subjektiivne tervisehinnang ei ole oluliselt seotud kõrgkooliõpingutes saadavate hinnetega. Regressioonimudelid näitasid, et tudengi tervisenäitajad, üldine enesehinnang ja isiksuseomadused seletasid 6% kaalutud keskmise hinde variatiivsusest, jäädes statistiliselt ebaoluliseks. Korrelatsioonanalüüs näitas, et tudengite tervisehinnang on olulises seoses nii üldise enesehinnanguga kui isiksuse põhiomadustega (v.a Avatus).ettervisekäituminekoolijõudlusüliõpilasedTervisekäitumise ja akadeemilise edukuse seos Tartu Ülikooli tudengite näitelThesis