Konstabel, Kenn, juhendajaProover, MarkoTartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2014-04-242014-04-242014http://hdl.handle.net/10062/40477Õpetaja ameti puhul mängivad isiksuseomadused olulist rolli, kuna tegu on emotsionaalselt nõudliku ja kurnava ametiga. Seetõttu on oluline uurida tööga rahulolu mõjutavaid aspekte. Toetudes varasemalt selles valdkonnas tehtud tööle, uurisime neurootilisuse ja ekstravertsuse seoseid tööga rahuloluga. Uurimistöös küsitlesime 165 põhikooliõpetajat, viiekümnest koolist. Analüüs näitas mõlema isikuseomaduse korrelatsiooni tööga rahuloluga, mis kinnitas püstitatud hüpoteese ja oli kooskõlas varasemate uuringutega. Seega leidsin, et nii neurootilisus kui ekstravertsus ennustavad õpetajate tööga rahulolu.etõpetajadtöörahuloluneurootilised häiredekstravertsusüliõpilastöödEkstravertsuse ja neurootilisuse seos tööga rahuloluga Eesti põhikooliõpetajatelThesis