Luuk, Aavo, juhendajaHillep, MerleTartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2013-04-032013-04-032012http://hdl.handle.net/10062/29691Käesolevas töös uuriti põhikooli õpilaste agressiivsuse, viha ja vaenulikkuse seoseid õpilase keskmise hindega. Töös kasutati juhendaja poolt välja töötatud Pahameeleküsimustikke, millega mõõdeti kokku 10-l alaskaalal õpilaste agressiivsuse, viha ja vaenulikkuse näite 5-astmelist Likerti skaalat kasutades. Analüüsi tulemusel selgus, et kõrgemate viha ja agressiivsuse näitudega õpilaste keskmine koolihinne on madalam ning noormeeste agressiivsuse tase on neidude omast kõrgem. Eelnevast ei saa järeldada, et negatiivne afektiivsus ja madal õppeedukus tekitavad sotsiaalse stratifikatsiooni, kuid nende roll stratifikatsiooni võimalike indikaatoritena väärib tähelepanu ja edasiuurimist.etõpilastevahelised suhtedagressiivsusvihakoolijõudluspõhikoolidsoolised erinevusedsotsiaalne kihistumineAgressiivsuse, viha ja vaenulikkuse seosed põhikooliõpilaste keskmiste hinnetega haridusliku stratifikatsiooni võimaliku indikaatorinaThesis