Neier, Agnes, juhendajaTiidor, Tuuli-LiisTartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkondTartu Ülikool. Kultuuriteaduste instituutTartu Ülikool. Kirjanduse ja teatriteaduse osakond2025-11-072025-11-072025https://hdl.handle.net/10062/117321Bakalaureusetöös analüüsitakse eesti lastekirjanduses visuaalse ja verbaalse teksti sümbioosi, seda Piret Raua illustreeritud ja kirjutatud viiest teosest lähtuvalt: „Juurtega aed“, „Meri“ ja „Järve kiri“, „Sanna ja salakütid“, „Printsess Luluu ja härra Kere“. Analüüsitavad teosed jagunevad sihtgrupiti kaheks: väikelastele ja nooremale koolieale adresseeritud pildiraamatud. Töö eesmärk on uurida, milline on teksti ja pildi vahekord ning kuidas üks teist mõjutab. Uurimistöös selgus, et väikelastele adresseeritud teostes esines rohkem pilte kui sõnalist teksti ja eelkooliealistele adresseeritud teostes toetasid pildid verbaalset teksti. Piret Raua verbaalsetes tekstides esinesid samataolised teemad, humoorikas keel ja arenevad karakterid. Raua visuaalne stiil on detailne ja tuttav, põhimeediumina kasutab ta tušši ning tema käekirjaks on mustriline faktuur või usjad jooned.etAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Estoniahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ee/Raud, Piret, 1971-eestilastekirjandusillustratsioonidtekstidbakalaureusetöödVisuaalse pildi ja sõnalise teksti suhe Piret Raua autoriraamatutesThesis