Laas, Kariina, juhendajaTäht, Karin, juhendajaOts, EvaTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2019-08-292019-08-292019http://hdl.handle.net/10062/65125Seoses õpilaste näiliselt suurenenud väsimustunde, vaimse tervise probleemide ja digivahendite tarbimise tõusuga, viidi läbi une ja digikasutuse seoste leidmiseks uuring 13-14 Eesti õpilaste seas (N = 197). Selgus, et suurem digivahendite une-eelne ja sotsiaalmeedia ning meelelahutuslikul eesmärgil kasutamine on usaldusväärselt seotud lühema uneaja, halvema unekvaliteedi, suurema ärevuse ning rohkemate somaatiliste kaebustega. Lisaks, õpilased magavad vähem kui on soovituslik ning sealjuures lühem uneaeg ennustab halvemaid vaimse tervise näitajaid. Tulemuste alusel kogevad ligi pooled õpilastest koolipäeva hommikutel ärkamisraskusi ehk – on väsinud. Töö olulisus on võimalus kokkuvõtvalt väita, et piisav unetundide arv, une-eelse nutiseadmete kasutamise vältimine, sotsiaalmeedia ning lõbu eesmärgil digivahenditega tegelemise väiksem hulk on laste parema enesetunde tähtsad ennustajad.estopenAccessAutorile viitamine + Mitteäriline eesmärk + Tuletatud teoste keeld 3.0 Eestinutiseadmeduniunekvaliteetsotsiaalmeediaärevussomaatilised kaebusedsmartphonessleepsleep qualitysocial mediaanxietysomatic painmagistritöödNutiseadmete kasutamise seosed une, ärevuse ja somaatiliste kaebustega 7. klassi õpilastelA survey of using smartphones and its correlation to sleep, anxiety and psychosomatic pain on 7th grade studentsThesis