Tulviste, Tiia, juhendajaMarkov, PilleTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2019-09-232019-09-232019http://hdl.handle.net/10062/65301Uurimistöö eesmärgiks oli leida, millal toimub eesti kultuuriruumis üleminek intellektuaalselt realismilt visuaalsele realismile ning millised suunitlused seda mõjutavad. Intellektuaalse realismi staadiumisse kuulub laps siis, kui joonistab talle varjatud elemente. Katsete käigus paluti 5-8-aastastel lastel joonistada seljaga seisvat ning osaliselt varjatud inimest. Manipuleeriti juhise täpsuse ja esitletud inimeste arvuga. Tulemustest selgus, et vanus mõjutab oluliselt visuaalse realismi kasutamist joonistustes. Keskmiselt hakatakse visuaalset realismi kasutama umbes 7-aastaselt. Instruktsioon ja inimeste arv küll suurendasid visuaalse realismi kasutamist, kuid ei olnud statistiliselt olulised. Tulemused ühtisid mitme varasema uurimusega, mille fookuses oli üleminek ühelt staadiumilt teisele. Katsetulemusi võis mõjutada elusobjekti kasutamine eluta objekti asemel. Tulevastes uurimustes tasuks täpsemalt uurida konteksti ja juhise mõju joonistusele ning joonistuste kasutamise võimalusi lapse arengu hindamiseks.estopenAccessAutorile viitamine + Mitteäriline eesmärk + Tuletatud teoste keeld 3.0 Eestiintellektuaalne realismvisuaalne realismlaste joonistusedintellectual realismvisual realismchildren’s drawingsüliõpilastöödIntellektuaalne ja visuaalne realism laste joonistustesIntellectual and visual realism in children’s drawingsThesis